sâmbătă, 9 iulie 2011

Un croşeu scurt la...bărbie?

Întâmplător am trecut prin redacţia ProTV-ului şi a satelitului său de nişă, sport.ro. Nu are niciun rost să fac din asta un caz şi să amplific sentimentele ce mă încearcă în momentul în care cele două televiziuni pun de o transmisiune în direct a unui eveniment sportiv.

Totuşi, odată ajuns în faţa TV-ului nu pot să nu reacţionez ca un consumator ca oricare altul şi să nu mă enervez când un comentator spune "românul l-a lovit pă Mendy". "Pă" şi "dă" în redacţie le receptezi ca pe un semn de apropiere, cel care ţi se adresează se simte în largul lui şi vorbeşte ca la el acasă sau în faţa blocului. Nici nu mă bucură nici nu mă întristează. În momentul în care i se dă drumul pe post şi nu reuşeşte să-şi corijeze aceste imperfecţiuni e o problemă.

Mâine, la jurnalul informativ de la ora 19 vom auzi cu siguranţă de rating-ul uriaş înregistrat de ProTV. E normal. Cantitatea lor nu are nicio legătură cu calitatea noastră.

Şi pentru a evita vreo acuzaţie de snobism, înaintez şi alte câteva replici care gramatical au fost corecte, însă am îndoieli asupra logicii:
- "un croşeu scurt, la bărbie" - de jumătate de oră mă tot uit la reluări şi nu contenesc a vedea un pumn în plină ureche. O să fiu un pic mai atent, poate-poate.
- publicul strigă în cor "România - România" - comentatorii adaugă: "şi nu suntem la un meci de fotbal"... poate doar meciuri de fotbal aţi comentat voi, dar numele ţării noastre se strigă la majoritatea partidelor reprezentativelor.
- "francezul nu stă degeaba" - şi eu care credeam că ajunsese în ţară convins de spot-urile cu "Carpathian Garden" şi picase la Romexpo la ora nepotrivită.

sursă foto: Rompres

Niciun comentariu: